top of page

Åndedrættet

Jeg holder øje med din vejrtrækning, mens jeg arbejder med kroppens spændinger og dit nervesystem. Åndedræt er en indikator til områder med spændinger og blokeringer eller om der er sket en forløsning. 
Behandlingen kan kun give dig en større bevidsthed omkring dit åndedræt og kroppen. Det er en hjælp til frigørelse af spændinger, der besværlig gør dit åndedræt.
Det er kun dig selv, som kan forbedre dit åndedræt !

 
Afslappelse
                                            Åndedræt gir liv

 

Et menneske kan klare sig              - uden mad i 3 måneder

                                                             - Uden vand i 3 dage

                                                             - Uden ilt i kun 3 minutter

 

                                                     Derfor er ilt, så vigtigt et næringsstof.

Som behandler har jeg siden ca. 2010, set en større stigning af kroppe som er stresset, belastet og lider.

 

Ved et 1-dags kursus i åndedræt i 2019 blev det tydeliggjort for mig, hvor meget åndedrættet er forbundet med vores bindevæv, muskler og nervesystemet.

Efter åndedræt terapeut-uddannelsen i 2020 har jeg nu et meget vigtigt værktøj mere til mine behandlinger.  

I min hverdag som behandler, oplever jeg mange klienter der har spændte områder i ryg og bryst og har ringe bevægelighed ved en vejrtrækning. Især ved stress og smerter er åndedrættet meget overfladisk og anspændt.

Åndedrættet er den vigtigste værktøj vi har og som kan forbedre dit velvære ganske gratis. Jeg holder meget øje med din vejrtrækning under behandlingen, for det afslører rigtig meget, hvordan din krop har det og hvornår et område som er spændt eller bliver forløst. Det spændte område, kan både være fysiske og psykiske spændinger.

Jeg løsner de muskulære områder, der er for stramt, så dit åndedræt har mulighed for mere bevægelighed igen. 

Din opgave er at bruge dit åndedræt mere efter behandlingen.

De fleste af os trækker vejret uden at tænke over det. Vi overlever.

Hvad vil der ske, hvis vi bliver mere bevidste på vores vejrtrækning og udnytter det endnu bedre?

Nu tager jeg kun nogle eksempler med fordele som vedrører stress og overbelastning. Der er mange flere fordele ved en god vejrtrækning.

- Du forøger din lungekapacitet og får mere kraft til fysisk udfoldelse.

- Funktionen af din fordøjelse bliver bedre.

- Cellerne iltes bedre og derved mindre risiko for at det udvikle sig til noget uhensigtsmæssigt. 

- Nedsætter udskillelsen af stresshormon og virker derfor afstressende for både krop og sind.

-  Masserer, styrker og stimulerer din krop som organerne, kar og lymfe, blodcirkulation,               muskler, led, bindevæv, nerver og sansereceptorer, hjertet og lungerne.

- Giver færre muskelspændinger og mindre hovedpine.

- Virker positivt for mange astmatikere. 

- Giver mere ro til natten.

- Giver en bedre kropsbevidsthed og kropsholdning.

- Virker smertestillende og nedsætter inflammation.

- Virker blodtryksdæmpende.

- Styrker evnen til koncentration og at være i nuet.

- Dæmper angst og depression tilstand.

- Virker positivt på tanker, følelser og kropskontakt.

 

Bliv mere klog på dit åndedræt igennem kropsterapeutisk yoga

Der vil løbende være et 6 ugers forløb på et lukket hold, i løbet af året. Der vil max. være 8 deltager på holdet, for at skabe et trygt rum, hvor alle bliver set og hørt. 

På disse hold dykker vi dybere ned i kroppens bevægelser og vores åndedræt. 

Læs mere under emnet kropsterapeutisk yoga og åndedræt eller book på onlinebooking.

  

bottom of page