LÆR AFSPÆNDING MED ÅNDEDRÆTTET

Det rigtige åndedræt bekæmper stress

Risiko for sygdomme i kredsløbet og nervesystemet kan reduceres med op til 80% ved jævnlig meditation, afslapning og kreativ visualisering. 

Mange af os er presset i vores hverdage pga. arbejde, familie, økonomien, forventninger, spekulationer og tanker, som stiller store krav til krop og sind. Nogle former for stress kan kroppen godt håndtere, uden at det skader kroppen.

Dagligdagen udfordrer os dog med situationer, som vi helst vil undgå, være fri for eller ville takle anderledes, men ikke har mulighed for det.

Længere varigt pres på os selv, får stress kemikalierne til at forblive i vores kroppe og blokere bla. vores fordøjelses- og immunsystemet og dermed tappe os for energi. Dette kan føre til stress, sygdom, spændinger, migræne m.m.

Afspænding med åndedrættet får dig til at slappe af, bekæmpe stress og giver dig mere energi og overskud.

Det rigtige åndedræt giver mere overskud

Det kræver ikke det store, for at blive mere nærvær, rolig, få mere overskud i dagligdagen, bedre søvn og mindre anspændthed. Du kan nu deltage på et mindre hold med 4 personer og gøre noget godt for dig selv. Du kan bruge redskaberne og øvelserne i din dagligdag. Du bliver mere opmærksom på dig selv og din vejrtrækning, efter kort tid. Du bliver bedre til at bevare roen og forblive mere nærvær, hvis du bruger dit åndedræt og laver afspændings øvelser jævnligt.  

Der findes mange afspændings- og mindfulness teknikker og alle har det samme udgangspunkt, at få rettet opmærksomheden indad og være tilstedet i nuet. Det dæmper og beroliger sindet og udvider bevidstheden. Afspænding med åndedrættet, hjælper dig med din indre udvikling og du vil opleve dig selv på en ny måde. Kreativ energi, indre ro og klarhed, vil komme frem i det bevidste sind.

 

TILMELD DIG DE NYE HOLD

Afspænding med åndedrættet
OPSTART lørdag D. 2. april

1 time med fuld fokus på dit åndedræt og kroppen

I denne time vil vi arbejde med flere forskellige åndedræts øvelser, så du kan mærke hvordan åndedrættet påvirker din krop, sind og nervesystemet.

 

Du vil blive klogere på dit åndedræt.

Flere af øvelserne bliver gentaget over nogen gange, så du kan opleve fremgang og blive helt dus med øvelserne. 

Du kommer til at lære at slappe af, selvom du sidder på en stol. Dette vil gøre det nemmere i din hverdag, hvor der ikke altid er mulighed for at ligge ned, med diverse tæpper og måtte.

Dato

Der vil være 2 hold: Vælg mellem Kl. 10-11 eller kl. 12-13.

Lørdag den 2. april. Den 7. maj. Den 4. juni.

Sted

Holdet bliver afholdt i klinikken.

 

Begrænset antal pladser

Skynd dig at booke en plads - der er kun 4 pladser.

Pris

250 kr. pr. gang.

Tilmelding

Du tilmelder dig på knappen nedenunder.

Det er ikke et forløb, så du kan booke plads når du har lyst og tid.


 

press to zoom

press to zoom

press to zoom

press to zoom
1/6
 

KOM PÅ RETREAT

Afspændings retreat med åndedrættet

3 timer med masser af forskellige åndedrætsøvelser og teknikker.

Mærk hvordan dit åndedræt bliver dybere og roligere. Du vil få en bedre kontakt til din krop og blive mere opmærksom på dine tanker, som du bevidst kan dæmpe.

Igennem bevægelser og åndedrætsteknikker, vil dine muskler blive smidiggjort og dit nervesystem blive beroliget. 

Det bliver nogen timer med koncentration, hvor du kommer til at registrere din krop, sind og åndedræt.

Dato

Nye datoer kommer senere på året

Vælg mellem et formiddagshold fra kl. 9-12 og et eftermiddagshold fra kl. 13-16.

Sted

Retreatet vil blive afholdt i en naturhytte i Hedeland ved Roskilde/Greve.

 

Begrænset antal pladser

Der er kun 10 pladser.

Du får mere information efter din tilmelding.

Tilmeldingsfrist

Du kan bestille plads til det ønsket tidspunkt, så længe der er pladser.

Pris

600 kr. for 3 timers afspændings-retreat i smukke og naturlige omgivelser.

Målgruppe

Til dig som ønsker mere ro, nærvær og give slip på tankemylder. Kan varm anbefales til dem der er sygmeldt, er i fleksjob, har svært ved at sove, har ondt og er stresset.

Du skal helst være over 16 år og være interesseret i at vil arbejde med dig selv, din krop og åndedrættet.

Medbring selv en flaske vand og tag løst siddende tøj på.

Mere information følger ved tilmelding